Daržovės
Salotų lapai ir želmenys, salierai, kopūstai, kalafiorai, brokoliai, agurkai, šparagai, salierų šaknys, kaliaropės, moliūgai, cukinijos, paprika, morkos, burokai,  jūros augalai, burokai, ropės, patisonai, ridikai, prieskoninės žolės, svogūnai, česnakai, daiginti lęšiai, daigintos mungo pupelės, daigintos ožragės, liucernos ir kitos smulkios sėklos, dobilai, pienių lapai (Vidutiniškai virškinami 2 val. 30 min.)
Krakmolingas maistas
Visi daiginti ar virti grūdai, virti moliūgai, virti šakniavaisiai (morkos, bulvės, ropės), daiginti avinžirniai bei didžioji dalis daigintų ankštinių (Vidutiniškai virškinami 2 val. 30 min.)
Baltyminis maistas
Visi riešutai ir saulėgrąžų, moliūgų, kanapių bei sėmenų sėklos, alyvuogės. (Vidutiniškai virškinami 4 val.)
Melionai
Arbūzai ir melionai. (Vidutiniškai virškinami 1, val. 30 min.)
Saldūs vaisiai
Bananai, visi džiovinti vaisiai, šviežios datulės ir persimonai (Vidutiniškai virškinami 4 val.)
Pusiau rūgštūs vaisiai
Šviežios figos, kriaušės, persikai, abrikosai, obuoliai, vynuogės, mangai, mėlynės, alyvuogės, slyvos, vyšnios, nektarinai, papajos, ličiai ir pomidorai. (Vidutiniškai virškinami 2 val.)
Rūgštūs vaisiai
Greipfrutai, apelsinai, mandarinai, citrinos, rūgštūs obuoliai, ananasai, braškės, granatai, kivi, žvaigždinis vaisius, spanguolės, avietės, agrastai, . (Vidutiniškai virškinami 4 val.)
Riebūs produktai
Riešutai, avokadai, aliejai. (Vidutiniškai virškinami 4 val.)

Čia pateikta Hipokrato instituto (JAV) klasifikacija. Produktai  klasifikuojami sąlyginai, pagal dominuojančias savybes. Daugeliu atveju produktas priklauso kelioms išvardintoms grupėms.


10 mitybos ir maisto derinimo rekomendacijų

1. Maistą valgykite kambario temperatūros. Šaltas ar karštas maistas slopiną fermentų aryvumą ir todėl apsunkina maisto įsisavinimą. 
2. Stenkitės negerti 30 min prieš valgį ir 2-3 valandas po valgio.
3. Stenkitės nemaišyti baltyminių produktų su krakmolingais. 
4. Venkite vienu metu valgyti kelių rūšių baltymus. (tai nereiškia, kad vienu metu negalima valgyti kelių rūšių riešutų ir sėklų). 
5. Venkite vienu metu valgyti kelių rūšių riebalus. Tarkime nemaišykite avokado, aliejaus ir riešutų į padažą. Pasirinkite tik ką nors vieną.
6. Stenkitės valgyti kartu tik vieno tipo vaisius. Galite kartu valgyti saldžius kartu su pusiau rūgščiais bei pusiau rūgščius su rūgščiais vaisiais. Venkite maišyti saldžius su rūgščiais vaisiais.
7. Melionus valgykite atskirai. 
8. Avokadai tinka ir su vaisiais ir su daržovėmis. Taip pat ir svogūnai, česnakai ir daugelis prieskoninių žolių.
9. Valgykite žalius lapus su avokadais, riešutais, sėklomis, krakmolingais vaisiais bei melionais.
10.Idealiam virškinimui stenkitės maišyti mažiau produktų vienu metu. Jūs gi gamtoje niekada nerasite bananų augančių šalia obuolių, svogūnų šalia lazdyno, ar ananaso šalia morkos. Laukiniai gyvūnai dažniausiai minta vienu maistu vienu kartu. Tai darė ir žmonės tūkstančius metų, iki mes išradome maisto gamybos technologijas.

Parengta pagal Hipokrato instituto (JAV) rekomendacijas