10 didžiausių žaliavalgystės klaidų     iš www.fredericpatenaude.com 

I klaida „Didelio riebumo dieta“

Riebus maistas – tai pagrindinė nesėkmingos žaliavalgystės priežastis. Svarbu suprasti, kad yra tik du pagrindiniai energijos šaltiniai: angliavandeniai ir riebalai. Žaliavalgiaujant sudėtingi virti angliavandeniai (duona, makaronai, virtos bulvės ir grūdai) yra atmetami arba ribojami. Lieka vienintelis angliavandenių šaltinis: vaisiai.

Kitas energijos šaltinis yra riebalai: sėklos, riešutai, avokadas ir aliejai. Noramlioje dietoje jie sudaro apie 40% suvalgomų kalorijų ir tai jau yra nesveika. Kai kurie žaliavalgiai gauna net 80% energijos iš riebalų! Kodėl taip yra? Paprasčiausiai daržovėse nėra pakankamai kalorijų. Taigi, jei valgoma per mažai vaisių, neišvengiamai pradėsite valgyti daug sėklų, riešutų, avokadų ir aliejų.

Tokia dieta pasireiškia sekančiom problemom: nuovargis, odos problemos, susilpnėjusi koncentracija, svorio augimas arba stiprus kritimas, jautrumas cukrui iš vaisių, diabetas, hipoglikemija, mieguistumas...

Šios problemos sprendimas yra vaisiai. Reikia valgyti daug vaisių ir mažai riebalų. Mažai riebalų tai:  1 mažas avokadas    arba   Saujelė riešutų    arba    2-3 šaukštai riešutų sviesto

II klaida „Persivalgymas arba nepakankamas valgymas“

Daržovės – daug mineralų ir vitaminų, bet mažai kalorijų ir riebalų turintis maistas. Mes negalime suvalgyti jų tiek, kad gauti pakankamai energijos.

Riebalai – tai puikus maistas, kai valgomas ribotai. Mes negalime juos naudoti kaip pagrindinį energijos šaltinį dėl neigiamos organizmo reakcijos.

Vaisiai – sveikas angliavandenių šaltinis. Vaisiai turi būti pagrindiniu energijos šaltiniu. Vaisiai turi daug vitaminų, lengvai virškinami, bet nėra tokie koncentruoti kaip virti angliavandeniai arba riebalai.   

Daugelis žaliavalgių tiesiog badauja, dėl suvalgomų kalorijų trūkumo. Tai gali būti gerai kol trunka organizmo detoksikacija, bet vėliau, reikia valgyti pakankamai.

III klaida „Nepakankamas žalumynų kiekis“

Kadangi vaisiai turi mineralų (magnio, kalcio, natrio...) trūkumą, reikia būtinai valgyti pakankamai žalumynų. Tam, kad žalumynai gerai pasisavintų, juos reikia gerai kramtyti arba tiesiog malti ir daryti žalius kokteilius. Jeigu jūs valgysite mažiau riebalų ir baltymų, tai turėsite pakankamai vietos ir alkio valgyti tokį svarbų maistą kaip žalumynai ir daržovės.

IV klaida „Neteisingas maisto derinimas“

Žaliavalgiai dažnai ne tik naudoja per daug riebalų ir baltymų, bet dar ir viską sumaišo taip, kad išvengti virškinimo sutrikimų neįmanoma. Ne tiek svarbu, kad maistas būtų žalias, ar turėtų kažkokių ypatingų savybių, kiek svarbu, kad jis gerai susivirškintų ir organizmas sugebėtų viską pasisavinti. Mėgdžiodami standartinę dietą, mes nutolstam nuo natūralumo ir griaunam žaliavalgystės esmę.

Blogos maisto maišymo kombinacijos

Cukrus ir riebalai – tai pagrindinė kombinacija, kurios reikia vengti. Cukrus tai ir vaisiai ir džiovinti vaisiai, datulės, medus, rafinuotas cukrus... Riebalai tai aliejus, avokadas, riešutai... Riebalai yra virškinami ilgiau už cukrų, todėl neišvengsite fermentacijos ir dujų.

Cukrus ir krakmolas – tai netaikoma žaliavalgiams, nes kalba eina apie keptą krakmolą ir cukrų: duona su razinom, visi tortai, sausainiai ir saldumynai po valgio.

Koncentruotas maistas – tai aukšto riebumo maistas: duona, mėsa, bulvės, riešutai, sėklos, avokadas... Valgykite vienu metu tik vieną koncentruotą patiekalą, nes jie visi ilgai besivirškindami reaguoja tarpusavyje ir apsunkina maisto pasisavinimą. Koncentruotą maistą galima valgyti su daržovėmis.

Vaisius geriau valgyti vienus, nors juos galite maišyti tarpusavyje. Prie vaisių galime priskirti ir pomidorus. Žalumynai (salotos, salierai, špinatai ir kiti žali lapai) gali būti maišomi su bet kuo.

V klaida „Fanatizmas“

Kai kurie apsėsti idėja, kad maistas turi būti žalias ir galvoja, kad visas virtas maistas yra blogis. Tuo pat metu jie dažnai persivalgo riešutais, sėklom, avokadais ir nesuvirškinamais maisto mišiniais. „Žalias“ – tai ne vienintelis kriterijus. Dauguma žaliavalgių receptų yra net labai nesveiki – jų sudėtyje yra ir druskos, ir prieskonių, ir aliejų... Vietoje to, kad galvoti apie tai ar maistas yra žalias, galvokime ar jis yra natūralus, ar jis tokios būsenos randamas gamtoje. Geriau valgyti virtas daržoves nei tuos riešutinius žaliavalgiškus desertus.

Taip pat atsiminkite, kad dieta tai tik vienas iš sveikatos aspektų. Taip pat svarbu: Saugus miegas, saulė, švarus oras ir vanduo, reguliarus fizinis krūvis, priklausomybė grupei, natūrali seksualumo išraiška, pasitenkinimas profesinėje veikloje, atitinkama temperatūra, aplinkos grožis, talentų saviraiška, ryšio pojūtis su šeima ir draugais.

VI klaida „Prieskonai“

Mes sukurti valgyti natūralų maistą. Natūralus maistas reiškia netik žalias, bet ir neperdirbtas. Kam mes naudojame prieskonius? Ogi tam, kad galėtume valgyti nevalgomus dalykus. Prieskonių skonis toks stiprus, kad mes nebejaučiame tikrojo maisto skonio. Beje prieskoniai yra nuodingi ir prie jų priprantama, o todėl be prieskonių net ir valgomas bei labai skanus maistas atrodo beskonis. Prieskoniai išderina mūsų receptorius, mes nebesuprantam kas mūsų organizmui tinka, o kas ne. Taip pat jie trikdo virškinimą. Kuo daugiau mes jų naudojame, tuo mažiau galime mėgautis natūraliais skoniais.

Žmonės, kurie ilgesnį laiką nevartoja prieskonius teigia, kad natūralus maisto skonis yra malonesnis ir nebenori daugiau prie jų sugrįžti.

VII klaida „Nepakankamas fizinis aktyvumas“

Geras fizinis pasirengimas yra tiek pat svarbus jūsų sveikatai kaip ir geras maistas. Galima būti fiziškai pasirengusiu ir nesveiku, bet būti sveiku ir fiziškai nepasirengusiu būti negalima. Sportuodami, generuojame tikrą alkį, pakeliam medžiagų apykaitą, pagerinam maistingųjų medžiagų pasisavinimą, pakeliam savo energetiką ir nuotaiką... Žaliavalgystė – tai padidinto energingumo dieta ir geriausiai veikia su energingu gyvenimo stiliumi. 

VIII klaida „Netinkama dantų priežiūra“

Kai kas mano, kad jei jau esu žaliavalgis, tai dantys negenda. Nepamirškite rūpintis savo dantimis, tam reikia nedaug laiko, bet galite išvengti daug problemų. Gaukite netoksiškos dantų pastos ir valykite dantis kasdien.

IX klaida „Žaliavalgiški maisto papildai“

Dabar yra madingi įvairūs žaliavalgiški papildai ir supermaistas toks kaip žalios kakavos pupelės ir kitkas. Tai yra labai geras verslas verslininkas, bet nelabai naudinga jums. Geriau už tuos pinigus pirkti šviežius vaisius. Palaikant gerą virškinimą, jūsų organizmas gaus pakankamai maistinių medžiagų ir paprastų vaisių ir daržovių. Jeigu jūs nejaučiate enrgijos pertekliaus, vietoje to, kad vaikytis super papildų, peržiūrėkite savo dietą.

X klaida „Džiovinti vaisiai ir datulės“

Džiovinti vaisiai – tai žaliavalgių „greitas maistas“. Jei mes valgome daug riebalų, atsiranda alkis, ko pasekmėje dažniausiai pereinama ant ko nors koncentruoto. Džiovinti vaisiai yra labai koncentruoti ir todėl per saldūs, jie sutrikdo virškinimą, ko pasėkoje norisi dar ko nors perdirbto. Taip pat vaisiai dažniausiai yra džiovinami aukštose temperatūrose bei apdirbami chemiškai. Valgykite pakankamai šviežių vaisių ir jums niekada nesinorės koncentruotų saldumynų.